Přeposlat Porsche Boxster Spyder 2010

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Boxster Spyder 2010

05.12.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Je nové Porsche Boxster Spyder nejlepší nebo nejhorší Boxster, jaký si můžete v současnosti koupit? Na to je velmi těžké odpovědět, ale každopádně se jedná o nejlehčí Porsche všech dob a díky několika úpravám shodilo proti předchozí generaci až 80 kg.

Je nové Porsche Boxster Spyder nejlepší nebo nejhorší Boxster, jaký si můžete v současnosti koupit? Na to je velmi těžké odpovědět, ale každopádně se jedná o nejlehčí Porsche všech dob a díky několika úpravám shodilo proti předchozí generaci až 80 kg.

Porsche Boxster Spyder 2010

Porsche Boxster Spyder 2010

Porsche Boxster jsou jedny z nejlepších sportovních kupé a i když se občas říká, že jsou pro holky, není to pravda. Nový Boxster má vyšší výkon, než předchozí generace a je tudíž také více sportovní. Po designové stránce se jedná o velmi povedený model a i když vypadají vozy Porsche už několik desítek let skoro stejně, jedná se o velmi nadčasový design, který prostě nestárně a nezestárne ani za několik dalších desítek let. Nikdo si snad ani neumí představit, že by Porsche vypadalo jinak. Přední části dominují velké světlomety a výrazný sportovní nárazník, zatímco na zadní části najdete povedený difuzor, který má ve svém středu dvě koncovky výfuku a světla složená z LED diod. Bílá metalíza vozu opravdu slušela a spoza 19ti palcových litých kol prosvítají červené třměny odvětrávaných kotoučových brzd. Pojďme se podívat na dietu, kterou nový Boxster prošel. Hliníkové dveře ušetřily až 15 kg, zadní díl 3 kg, karbonová sedadla ušetřila až 12 kg a několik málo kilo se povedlo ušetřit také díky speciálním litým kolům a trochu menším oknům. Další věc, díky které je tento Boxster tak lehký, je absence elektroniky, která by se starala o stažení plátěné střechy, budete to tedy muset udělat ručně. Interiér je po designové stránce velmi dobře zpracovaný a spokojeni jsme byli také s jeho ergnomikou. Jsou zde použity jen ty nejmodernější materiály.

Porsche Boxster Spyder 2010

Porsche Boxster Spyder 2010

Porsche Boxster Spyder 2010

Jedná se pouze o dvousedadlový model a na předních sedadlech je dostatek prostoru, problémy by neměly mít ani vyšší postavy. V základní výbavě najdete všechny standardní věci, jako je klimatizace, audio, držáky na pití a spoustu odkládacích prostor. O pohon tohoto modelu se stará plochý šestiválec o zdvihovém objemu 3436cc, který dává nejvyšší výkon 320 koní při 7200 ot/min a kroutící moment 370 Nm při 4750 ot/min, což jsou velmi dobré hodnoty, hlavě když veznete v potaz hmotnost pouhých 1275kg. Díky tomu si užijete dynamiky více než dost a další skvělá věc na tomto motoru je jeho zvukový projev, který je výrazný a opravdu se příjemně poslouchá. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 5.1s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 265 km/h. Motor je nejvýraznější ve vysokých otáčkách, kde produkuje také ten nejlepší zvuk a celkově se jedná o ideální pohonnou jednotku takřka po všech směrech. S trochou cviku se vám podaří také jezdit za přijatelnou spotřebu paliva. Jízdní vlastnosti jsou prostě skvělé, Boxster se nejlépe cítí na zatáčkovité okresce, kde naplno vynikne jeho skvělá přilnavost a hlavně vyrovnanost. Řízení je velmi komunikativní a ostré, prostřednictvím volantu se k vám dostane dostatek informací o dění pod koly a více než spokojeni jsme byli také s reakcí vozu na změnu směru jízdy. Jak už bývá u většiny Porsche zvykem, poháněna jsou pouze zadní kola, a to prostřednictvím špičkové manuální převodovky se šesti převodovými stupni.

Porsche Boxster Spyder 2010

Porsche Boxster Spyder 2010

Porsche Boxster Spyder nové generace je opravdu velmi povedený automobil a kombinace vyššího výkonu a nižší hmotnosti se povedla. Boxster je nyní dynamičtější, sportovnější a na cestě také daleko komunikativnější. Jediná menší výtka směřuje k praktičnosti, která není příliš dobrá, ale od toho si vozy Porsche stejně nikdo nekupuje.

Porsche Boxster Spyder 2010

Porsche Boxster Spyder 2010

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche Boxster Spyder 2010


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.