Přeposlat Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

24.10.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda Civic Type R Mugen se chystá do prodeje konečně i v Evropě. Testovali jsme provedení v karosářské verzi hatchback a po testu konceptu, který jsme vám přinesli nedávno, je tu konečně finálová verze. Stojí za to?

Honda Civic Type R Mugen se chystá do prodeje konečně i v Evropě. Testovali jsme provedení v karosářské verzi hatchback a po testu konceptu, který jsme vám přinesli nedávno, je tu konečně finálová verze. Stojí za to?

Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

Jak už jsme se zmínili v testu automobilu Renaultsport Megane, dnešní rok bude pro hothatche opravdu slibný a Honda Civic Type R Mugen je více než slibný přírůstek do této rodiny rychlých vozů. Už standardní Civic platí za jeden z nejostřejších a nejnekompromisnějších hothatchů, no modelu Mugen jde v tomto ohledu ještě o kousek dále. Takřka každý hothatch má své silnější a agresivnější dvojče. Leon Cupra má verzi R, Megane má verzi Cup a například Focus ST má také derivát, a to v podobě RS. Na první pohled je možná standardní Civic Type R od Mugenu k nerozeznání, ale nepatrné rozdíly tu jsou. Hlavně na zadní části si všimnete nových, o poznání větších koncovek výfuku, které jsou umístěny v rozích difuzoru. Klasické troúhleníkovité koncovky výfuku byly nahrazeny obrovskými koncovkami kruhového tvaru, které se starají také o dostatečně výhružný zvukový projev. Další rozdíl je také na zadní straně, a to větší přítlačné křídlo. To je opravdu monstrózní, je na dvě patra a není ani pochyb o tom, že toto je automobil pro opravdové fajnšměkry. Přední maska je změněná pouze nepatrně a vedle znaku Hondy se nyní nachází nápis Mugen. Interiér je takřka stejný, vpravo od volantu najdete pouze tři nové budíky, jinak zůstalo všechno hezky na svém místě. Po designové stránce se nám interiér pořád velmi líbí a vypadá správně futuristicky.

Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

Co se týče prostornosti, tak ta je průměrná a jediný problém by mohl být na zadních sedadlech, a to v oblasti hlavy a pouze, pokud jste opravdu vyšší postavy. Co se týče kvality materiálů, na nejlepší v této třídě sice Civic nemá, ale dílenské zpracování je celkem na úrovni. Hlavní změna se udála samozřejmě pod kapotou, motor je výrazně posílený a nyní dává ze zdvihového objemu 1998cc nejvyšší výkon 240 koní při 8300 ot/min a kroutící moment 215 Nm při 6250 ot/min. Hodnoty jsou položeny opravdu vysoko, aby taky ne, motor v Civicu se nemusí spoléhat na nějaké přeplňování a svého výkonu dosahuje z klasického atmosferického plnění. Je opravdu radost poslouchat motor a všímat si toho, jak se zvyšujícími se otáčkami roste jeho chuť zrychlovat a v poslední třetině otáčkoměru předvádí skutečný koncert. Zvuk motoru je opravdu neuvěřitelný, dal by se přirovnat k nějaké velmi výkonné pile, která jede naplno, ani jeden z přeplňovaných konkurentů se nemůže Mugenu v tomto ohledu rovnat. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za rovných 6s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 240 km/h. Strojově přesná šestistupňová převodovka pohání pouze přední nápravu a jedná se o jednu z nejlepších manuálních převodovek mezi osobními vozy. Upraveny byly také brzdy a odpružení, takže Mugen je nyní na silnici opravdu nekompromisní a jedná se o automobil určený hlavně pro řidiče. Jeho přilnavost je na kvalitním povrchu až neuvěřitelná, ale na rozbité okresce budete hodně trpět, přece jenom, odpružení je možná až moc tvrdé. Nejvíce si s tímto vozem užijete na okruhu, kde vynikne jak přesné řízení, tak radost, s jakou Mugen zatáčí.

Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

Honda Civic Type R Mugen je velmi dobrý a pořádně divoký hatchback, který se skvěle hodí jako druhé auto do rodiny. Není příliš praktická, do města na nákupy se kvůli tvrdému odpružení opravdu nehodí, ale pokud se budete chtít jen tak vyřádit na okresce nebo na okruhu, jedná o jednu z nejlepších voleb.

Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 23

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Civic Type R Mugen - test sériové verze


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.