Přeposlat Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo

05.10.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Fiat Grande Punto byl pro Fiat velmi dobrý tah. Tento automobil se stal na celém světě opravdu hodně prodávaný a pomohl Fiatu dostat se z problémů. Teď přišel čas na novou generaci, která je takřka po všech směrech lepší.

Fiat Grande Punto byl pro Fiat velmi dobrý tah. Tento automobil se stal na celém světě opravdu hodně prodávaný a pomohl Fiatu dostat se z problémů. Teď přišel čas na novou generaci, která je takřka po všech směrech lepší.

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo

Faceliftovaná verze nese označení Evo a začne se prodávat až v roce 2010, ale test předprodukční verze probíhal o víkendu. Facelift se opravdu povedl a i když i současné Grande Punto vypadá pořád celkem povedeně, jeho nástupce je dynamičtější a modernější. Přední část obsahuje novou masku, která trochu připomíná masku chladiče Fiatu 500 a trochu upravené jsou také světlomety a nárazník. Celkově působí Punto Evo dospělejším dojmem. Zadní část je možná na první pohled stejná, ale i tady najdete pár drobných úprav. Například zadní světlomety jsou přepracované a vypadají teď více dynamicky. K testu se dostavila třídveřová verze, která je výrazně dynamičtější, než klasická pětidveřová verze. Přistup na zadní sedadla je tedy trochu horší, ale zavazadelník je celkem dobře přístupný a pohodlně se do něj nakládá. Interiér je takřka identický jako u současné verze, ale dílenské zpracování je kvalitnější a plasty působí hodnotnějším dojmem. Příliš tvrdé plasty byla jedna z hlavních chyb interiéru Grande Punta. Po ergonomické stránce jsme neměli s interiérem vůbec žádný problém, všechny ovládací prvky jsou bez problémů přístupné a dobře se používají, trojramenný volant padne výtečně do ruky a řadicí páka je v tomto ohledu také dobrá. Co se týče prostornosti, byli jsme s interiérem spokojeni, na nedostatek místa jsme si vpředu nemohli vůbec stěžovat, vzadu by mohli mít problém pouze opravdu vysocí jedinci, a to s místem nad hlavou.

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo

O pohon tohoto modelu se stará přeplňovaný benzinový čtyřválec o zdvihovém objemu 1368cc, který dává nejvyšší výkon 140 koní a kroutící moment 180 Nm. Bohužel ještě nebyly zveřejněny hodnoty, při kterých motor těchto hodnot dosahuje. S motorem jsme byli spokojeni po všech směrech, je velmi dynamický, skvěle reaguje na přidání plynu a Punto tak působí svižným a agilním dojmem. S radostí jde také do otáček, i když dostatek síly budete mít k dispozici již ve středních otáčkách. S trochu krotkou nohou se dá spotřeba udržet na přijatelné úrovni, ale pokud budete motoru šlapat na krk, úspornost určitě nečekejte. Díky novému systému kontroly variabilních ventilů MultiAir je na tom motor celkem dobře i v oblasti ekologie, jeho emise činí pouze 129 g/km jízdy. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládnete za slušných 8.5s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 200 km/h. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, která patří k těm nejlepším, jaké můžete na mini vozech najít. Je velmi přesná, vhodně odstupňovaná a řadilo se nám s ní skvěle. Jedna z největších výhod tohoto Punta byl určitě skvěle vyvážený podvozek, nabízí celkem slušnou míru komfortu a na okresce si užijete i sportovnější jízdu. Punto je hlavně skvěle čitelné za jakékoliv situace a nechová se záludně. Řízení je příjemně přímé, za což může elektronicko-hydraulický posilovač řízení, ale odezvu sportovních vozů nečekejte, ve vyšších rychlostech nám přišlo řízení tak trochu dřevěné. Testovaný model obsahoval stylová, 17ti palcová litá kola a například také Blue&Me Bluetooth a satelitní navigaci.

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo

Fiat Punto Evo je velmi povedený automobil, který bude ve třídě mini automobilů určitě konkurence schopný. Po designové stránce se povedl a nejvíce se nám líbil dynamický motor a výtečně vyvážený podvozek, se kterým si užijete spoustu zábavy.

Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 17

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.