Přeposlat Honda Civic Type R Mugen - recenze

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Civic Type R Mugen - recenze

22.09.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud je pro vás Honda Civic Type R příliš slabá a potřebujete výkonnější a rychlejší auto, ale nechcete se vzdát Civicu, vaše jediná možnost je Civic Type R Mugen. Test tohoto modelu proběhl o víkendu, tak se pojďme podívat na první dojmy.

Pokud je pro vás Honda Civic Type R příliš slabá a potřebujete výkonnější a rychlejší auto, ale nechcete se vzdát Civicu, vaše jediná možnost je Civic Type R Mugen. Test tohoto modelu proběhl o víkendu, tak se pojďme podívat na první dojmy.

Honda Civic Type R Mugen - recenze

Honda Civic Type R Mugen - recenze

Co je vlastně společnost Mugen zač? Jedná se o tuningovou společnost a výrobce motorů, která se zaměřuje hlavně na motocykly a automobily Honda. Jedná se vlastně o takovou divizi M, ale pro Hondu. Zabývá se skutečně vším, od motorů F1 až po tuning mini vozu Jazz. V této třídě je skutečně velká konkurence a Honda Mugen patří určitě mezi ty výkonnější hothatche. Její výkon je zhuba stejný, jako u konkurenčního Meganu Sport a dokonce vyšší, než u Golfu GTI poslední generace. Mazda 3 MPS, Seat Leon Cupra a Ford Focus RS jsou výkonnější, ale ne o moc rychlejší. Rozdíl mezi standardním Type R a touto ostrou verzí je patrný už na první pohled, a to hlavně na zadní straně. Přední část je takřka stejná, jako na Type R, ale na černé masce najdete logo Mugen. Černá maska je o poznání pohlednější, než skleněná, kterou najdete na normálním Civicu. Na zadní straně tvoří dominantu obrovské přítlačné křídlo, které zlepšuje přítlak na zadní nápravu a v nárazníku najdete dvě integrované koncovky opravdu úctyhodných rozměrů. To jsou hlavní rozpoznávací znaky od normálního Type R. Pod stylovými litými koly prosvítají odvětrávané kotoučové brzdy, na které se můžete spolehnout v každé situaci, jsou velmi ostré a mají velmi dobrý nástup. Interiér je takřka stejný, jako u normální verze, takže je dobře zpracovaný a použité materiály jsou dostatečne kvalitní. Prostornost interiéru je celkem dostatečná, ale přístup na zadní sedadla je kvůli použití třídveřové karoserie trochu obtížnější.

Honda Civic Type R Mugen - recenze

Honda Civic Type R Mugen - recenze

Honda Civic Type R Mugen - recenze

Největší klenot tohoto vozu se nachází pod kapotou a samozřejmě se jedná o motor. Už motor v klasickém Type R je velmi dobrý a jeho točivost je vyloženě návyková, ale proti tomuto motoru se jedná pouze o odvar. Atmosfericky plněný motor nejlépe vystihuje podstatu hothatche a žádný z konkurentů nemá tak povedený motor. Zapomeňte na těžký přeplňovaný pětiválec z Focusu RS nebo na dvoulitr z Golfu GTI, tohle je král motorů mezi hothatchi. Atmosfericky plněný čtyřválec o zdvihovém objemu 1998cc prošel pořádnou úpravou a nyní dává nejvyšší výkon 240 koní při 8300 ot/min a kroutící moment 210 Nm při 6250 ot/min. Vysoké otáčky jsou přímo nutnost, tak dostanete z motoru to nejlepší a pohonná jednotka po nich přímo touží. Zvukový projev motoru je dechberoucí, je ostrý jako motorová pila a hodně si ho užijete také v interiéru, takže si budete připadat jako v závodním voze. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za rovných 6 s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 240 km/h. Tento automobil sice není tak rychlý, jako Focus RS, ale kvůli absenci přeplňování a polovičním kroutícím momentu ani být nemohl. Ale má o poznání více emocí, a to nejenom než Focus RS, ale i než většina současných hatchbacků. Jízdní vlastnosti jsou stejně nekompromisní, jako motor. Přilnavost je na nejvyšší možné úrovni, ale podvozek je až příliš tvrdý a pokud budete chtít jezdit rychle, raději se vydejte na opravdu kvalitní cestu. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostřednictvím hodinářsky přesné šestistupňové manuální převodovky.

Honda Civic Type R Mugen - recenze

Honda Civic Type R Mugen - recenze

Honda Civic Type R Mugen je bez debat nejostřejší hothatch na současném trhu a v nekompromisnosti se mu nevyrovná ani Focus RS, který je sice rychlejší a výkonnější, ale ani zdaleka není tak charismatický. Tohle je automobil pro opravdové řidiče, kteří ocení zvuk motoru, vysoké otáčky a nevadí jim přehnaně tvrdý podovozek.

Honda Civic Type R Mugen - recenze

Honda Civic Type R Mugen - recenze

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Civic Type R Mugen - recenze


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.