Přeposlat PSA Peugeot Citroën udržel v roce 2008 svůj celosvětový podíl na trhu na 5 %

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

PSA Peugeot Citroën udržel v roce 2008 svůj celosvětový podíl na trhu na 5 %

13.01.2009 | Tisková zpráva - Citroën | Ostatní články | Komentářů: 0 |

Odolal tak výraznému poklesu automobilového trhu

PSA Peugeot Citroën udržel v roce 2008 svůj celosvětový podíl na trhu na 5 %, a odolal tak výraznému poklesu automobilového trhu Nejdůležitější fakta Pokles prodejů automobilů a náhradních dílů o 4,9 % na 3 260 000 kusů, na trhu, který zaznamenal pokles o 5,7 % Udržení celosvětového podílu na trhu na 5 % Udržení podílu na trhu v západní Evropě na 13,8 % Úspěch nových modelů Peugeot 308 a Citroën C5 Potvrzení vedoucího postavení z hlediska životního prostředí, kdy skupina prodala již třetí rok v řadě více než milion vozů s emisemi pod 140 g CO2 / km Posílení postavení jedničky na trhu s lehkými užitkovými vozy, s tržním podílem 19,9 % Západní Evropa: udržení pozic se stabilním tržním podílem ve výši 13,8 % Na evropském trhu s OV+LUV, který v roce 2008 poklesl o 8,8 %, poklesl počet nově registrovaných vozů PSA Peugeot Citroën o 8,6 % na 2 130 900 kusů (1 125 700 Peugeot a 1 005 200 Citroën). Ve stejném období se podíl skupiny na trhu ustálil na 13,8 %, což je stejný výsledek jako v roce 2007. Ve Francii skupina dosáhla podílu na trhu ve výši 31,6 %, kdy bylo nově registrovaných 794 200 vozů (OV + LUV), což představuje nárůst o 1,9 %, a to na trhu, který zaznamenal pokles o 0,6 %. Podíl skupiny na trhu se za celý rok zvýšil o 0,8 procentního bodu. V Německu dosáhl podíl PSA Peugeot Citroën na trhu 5,7 %, což znamená nárůst o 0,2 %. Na trhu, který poklesl o 1,7 %, se počet nově registrovaných vozů skupiny zvýšil o 2,1 %, na 189 500 kusů. Ve Španělsku, kde byl trh postižen poklesem o 29,8 %, dosáhl počet nově registrovaných vozů skupiny PSA Peugeot Citroën 254 300 kusů, což představuje pokles o 30 %. Podíl skupiny na trhu dosáhl 19,2 %, což je výsledek srovnatelný s výsledkem za rok 2007, kdy byl tržní podíl 19,2 %. Ve Velké Británii, kterou postihl nepříznivý vývoj směnného kurzu mezi librou a eurem, vedla skupina ve 2. pololetí politiku zamířenou na omezení negativního dopadu tohoto vývoje na prodeje. Na trhu, který poklesl o 11,7 %, se počet nově registrovaných vozů skupiny v důsledku toho snížil o 17,1 % na 237 200 kusů. Podíl na trhu dosáhl 9,8 % oproti 10,4 % v roce 2007. V Itálii kopíruje počet nově registrovaných vozů skupiny, kterých bylo 235 700 kusů (-12,5 %), pokles trhu (-12,7 %). Střední a východní Evropa: udržení tržního podílu na 7,2 % Počty nově registrovaných vozů skupiny PSA Peugeot Citroën dosáhly v roce 2008, kdy trh poklesl o 1,8 % (první pololetí: +16 %; druhé pololetí: -16,3 %), 191 000 kusů, což představuje pokles o 3,4 %. Celoroční podíl na trhu je 7,2 %. Latinská Amerika: pokračující růst V roce 2008, v kontextu slabého růstu automobilových trhů ve výši +2,1 % (první pololetí: +14,4 %; druhé pololetí: - 8,3 %), se počty nově registrovaných vozů značek Peugeot a Citroën zvýšily o 5,7 %. Skupina zaznamenala 260 000 nově registrovaných vozů a její podíl na trhu se lehce zvýšil, a to na 5,5 %. V zemích Mercosuru, kde se trhy zvýšily o 13 % (první pololetí: +26,5 %; druhé pololetí: +1,7 %), se počty nově registrovaných vozů značek Peugeot a Citroën zvýšily o 12,2 %. Skupina registruje 232 700 přihlášených vozů a stabilní podíl na trhu ve výši 7,2 %. V Brazílii, kde trh vzrostl o 14,1 %, se počty nově registrovaných vozů skupiny zvýšily o 17,7 % na 151 000 kusů. Podíl na trhu za celý rok dosáhl 5,6 %, tzn. + 0,1 procentního bodu oproti roku 2007. V Argentině, kde trh zaznamenal nárůst o 7,8 %, se počty nově registrovaných vozů skupiny zvýšily o 2,5 % na 81 700 kusů a podíl skupiny na trhu dosáhl 14,2 %. Čína: obtížný rok Čínský trh v roce 2008 vzrostl o 4,9 % (první pololetí: +13,4 %; druhé pololetí: -3 %). Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) zaznamenal 180 800 přihlášených vozů, což je pokles o 12,7 % oproti roku 2007. Ve druhém pololetí došlo na čínském trhu k obratu především v segmentu vozů střední třídy, které tvoří jádro nabídky DPCA. Rok 2008 však byl poznamenán úspěšným uvedením nového vozu Citroën C-Elysée, který značce umožnil zdvojnásobit prodeje v tomto segmentu trhu. Rusko: silný nárůst prodejů V roce 2008 se na rozvíjejícím se trhu dosahujícím +13,7 % (první pololetí: +32,9 %; druhé pololetí: -1,2 %) počty nově registrovaných vozů PSA Peugeot Citroën zvýšily o 67 % a dosáhly 60 400 kusů. Ve velice obtížném ekonomickém prostředí měla skupina PSA Peugeot Citroën k dispozici velké trumfy Peugeot 308 si po úspěšném vzestupu v prvním pololetí polepšil díky uvedení modelu 308 SW i ve druhém pololetí. Citroën C5, který se od dubna prodává ve verzi sedan a od června ve verzi Tourer, překročil v klesajícím tržním segmentu své stanovené cíle. Modelová řada vozů šetrných k životnímu prostředí umožnila skupině PSA Peugeot Citroën potvrdit své vedoucí místo v této oblasti. Světové prodeje vozů s emisemi méně než 140 g CO2/km přesáhly již 3. rok v řadě hranici milionu kusů (1 161 000). Světové prodeje vozů s emisemi méně než 130 g CO2 / km se v roce 2008 zvýšily na 921 000 kusů, což představuje nárůst o 7,4 %. Uvedení vozů Citroën Nemo a Peugeot Bipper a nových modelů Citroën Berlingo a Peugeot Partner umožnilo skupině PSA posílit své postavení jedničky na trhu s lehkými užitkovými vozy v západní Evropě, kde se podíl na trhu zvýšil o 1,3 procentního bodu a dosáhl 19,9 %.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku PSA Peugeot Citroën udržel v roce 2008 svůj celosvětový podíl na trhu na 5 %


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.