Přeposlat Bugatti Veyron Grand Sport

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bugatti Veyron Grand Sport

24.07.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pořádně se držte a připravte se na divkou jízdu, otestovali jsme nejvýkonnější kabriolet na světě. Ti znalejší určitě už tuší, že se jedná o Bugatti Veyron Grand Sport. Je výjimečný nejenom svými výkony, ale také pořizovací cenou.

Pořádně se držte a připravte se na divokou jízdu, otestovali jsme nejvýkonnější kabriolet na světě. Ti znalejší určitě už tuší, že se jedná o Bugatti Veyron Grand Sport. Je výjimečný nejenom svými výkony, ale také pořizovací cenou. ~i1 Začneme designem. Někteří kritici tvrdí, že Bugatti Veyron je ošklivý vůz a často ho označují za obtloustlý. Nám se design Veyronu celkem líbil, na trhu je samozřejmě dost atraktivnějších a pohlednějších supersportů, ale Bugatti má zcela nepopíratelné charisma. V otevřené verzi je vzhled vozu opravdu úžasný a časem jsme se do něj úplně zamilovali. Prostě mu to sluší a modrá barva povedený vzhled jenom podtrhla, k vozu se perfektně hodila. Automobil prošel spoustou změn, hlavně co se týče tuhosti karoserie, protože se nejedná o jen tak obyčejné kabrio se stahovací střechou. Karbonový střešní díl je totiž odnímatelný a s sebou můžete vozit maximálně látkový nouzový díl, který se používá v případě, že začne pršet. Karbonovou střechu bohužel do vozu nikde neuložíte. S tímto dílem se ale výrazně sníží maximální rychlost, a to na celkem ponižujících 130 km/h. Pokud se rozhodnete jezdit s karbonovou střechou, můžete uhánět stejnou rychlostí, jako u normální verze Veyronu. Takže se vyšplháte až na 407 km/h, a to už je skutečně úctyhodná rychlost. Nejvíce nás zaujala zadní část, která je vybavena obrovskou koncovkou výfuku umístěnou ve středu nárazníku, velkým difuzorem, který se stará o přítlak na zadní nápravu a automaticky vysouvatelným přítlačným křídlem. Nad přítlačným křídlem se dočkáte pravděpodobně nejhezčího výhledu, jaký můžete v automobilovém světě zažít. Potenciál obrovského šestnáctiválce je patrný už na první pohled, určitě na něj budete koukat s otevřenou pusou stejně, jako my. ~i2~i5 Interiér je po kvalitativní stránce naprosto dokonalý, prostoru tu samozřejmě moc nenajdete, ale to nám vůbec nevadilo. Celá palubní deska je tak trochu retro a to se nám opravdu moc líbilo. A teď se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, a sice k motoru. Za sedadly vám bude výhružně bručet, prskat, řvát a kdo ví co ještě šestnáctiválec W16 o zdvihovém objemu 7993cc, který dosahuje závratného výkonu 1001 koní při 6000 ot/min a monstrózního kroutícího momentu 1250 Nm v rozmezí 2200-5500 ot/min. Tak vysokého výkonu bylo dosaženo hlavně pomocí čtyř výfukových turbodmychadel. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, s takovým výkonem by si jen jedna náprava neměla šanci poradit, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 2.7s a s karbonovou střechou můžete pokračovat až k maximální rychlosti 407 km/h, což z tohoto modelu dělá nejrychlejší kabrio na světě. Zrychlení z klidu na 300 km/h zvládne Veyron za 16.7s, takže o výkon tu skutečně mít nouzi nebudete a hmotnostní nárust 53 kg proti klasické verzi není vůbec znát. Je asi zbytečné psát, že zátah motoru je omračující v každém spektru otáček. A jaká byla jízda s tímto ďáblem? Naprosto úžasná, Bugatti má precizní a přesné řízení, takže reaguje na pokyny volantem okamžitě a budete mít pocit, že jste spojeni přímo se silnicí. Spotřeba? Monumentální, ale tohle nikdo řešit nebude. Produkce CO2 je 596g na 1 km jízdy, což je určitě trnem v oku každého ekologa. Bugatti vyrobí pouze 150 kusů, z čehož je již 50 zamluvených a cena jednoho je 1.4 mil Liber, tedy zhruba 42 000 000 Kč. ~i3~i6 Bugatti Veyron Grand Sport je nekompromisní polo kabrio, které šokuje jak svým výkonem, tak cenou. Ta je skutečně obrovská a pokud patříte k té malé hrstce šťastných, kteří si můžou tento model pořídit, upřímně vám závidíme. ~i4~i7

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 5

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bugatti Veyron Grand Sport


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.