BMW


Přeposlat BMW 740d

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW 740d

21.07.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

O víkendu probíhal ve Skotsku exkluzivní test nové verze limuzíny od BMW, a to řady 7. Tentokrát se jednalo o model s označením 740d, který je i naproti tomuto označení osazen naftovým šestiválcem o objemu 3 litry.

O víkendu probíhal ve Skotsku exkluzivní test nové verze limuzíny od BMW, a to řady 7. Tentokrát se jednalo o model s označením 740d, který je i naproti tomuto označení osazen naftovým šestiválcem o objemu 3 litry. ~i1~i5 Konkurence je v této třídě opravdu velká a BMW má určitě výhodu ve špičkových motorech, které se řadí mezi naprostou špičku. To samé platí i o dnešním testovaném modelu, ale o motoru si povíme až později. Ze začátku se zaměříme na design, který se celkem povedl a BMW 7 konečně vypadá trochu k světu. Velký podíl na celkovém vzhledu měl i optický paket M. Přední čási dominuje jako vždy mohutná maska chladiče ledvinovitého tvaru, velké čiré světlomety a chromovaný dekor pod světly. M paket přidal stylová litá kola a dvě mohutné koncovky výfuku, integrované v zadním nárazníku. Zadní světla jsou velká a spojená stylovou chromovanou linkou, trochu zasahují i do boku karoserie a opticky záď mírně rozšiřují. Interiér je prostě úchvatný, je prostorný, skoro jako obývací pokoj a samozřejmě je tvořen pouze těmi nejkvalitnějšími materiály. Na trojramenném volantu najdete logo M a ten je spolu s mohutnou středovou konzolí také největší dominantou interiéru. Na vrcholu konzole se nachází kaplička s LCD displejem a na samotné konzoli najdete volič automatické převodovky, audio a ovládání klimatizace. Interiér testovaného vozu byl vyveden v trojbarevném provedení, což mu velmi slušelo a přídávalo na stylovosti. Přední sedadla jsou velmi pohodlná, své místo si v nich najde opravdu každý a poskytují tělu dostatečnou oporu i při dynamické jízdě. Po stránce prostornosti jsme byli také spokojeni, a to i se zadní částí, kde se bez problémů usadí i dlouháni. ~i2~i6~i9 Teď se dostáváme k srdci celého auta, a sice k motoru. Jedná se již o třetí generaci dvakrát přeplňovaných motorů a v tomto ohledu má BMW zkušeností skutečně na rozdávání. Za volant jsme usedli plni očekávání a to se do posledního detailu splnilo. Jedná se o šestiválcový naftový motor o zdvihovém objemu 2993cc, který je dvakrát přeplňovaný, a sice malým a velkým turbodmychadlem. Malé se stará o dopování motoru převážně v nízkých otáčkách, velké se zapojí v otáčkách středních a vyšších. Díky tomu motor plynule zatahuje takřka od volnoběhu a sílu neztrácí ani ve vyšších otáčkách, což je běžný neduh naftových motorů. Díky dvěma turbodmychadlům se motorářům podařilo z motoru dostat nejvyšší výkon 305 koní při 4400 ot/min a kroutící moment 602 Nm při 1500 ot/min. Zátah motoru je opravdu monumentální a vždy nás dokázal tak trochu zaskočit. BMW 7 zvládne s tímto motorem zrychlit z 0-100 km/h za 6.3 s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezena. Potěšilo nás velmi účinné odhlučnění kabiny, takže o motoru nebudete ani vědět a aerodynamický svist proniká do interiéru až v opravdu vysokých rychlostech. Další příjemné zjištění nás čekalo na poli jízdních vlastností, BMW 7 se sice tváří jako limuzína, ale jízdním chováním připomíná automobily tak o třídu menší. Po přepnutí na režim sport jsme byli ohromeni agilitou, radostí vozu zatáčet a vůbec vytříbeným chováním při zachování slušné míry komfortu. Poháněna je klasicky pouze zadní náprava, a to prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky, která je celkem pohotová a řadí sametově hladce. ~i3~i8 BMW 740d je špičková limuzína, která nás nejvíc překvapila svým agilním chováním na silnici. Nový motor twin-turbo je dostatečně výkonný, dobře utlumený a vozu poskytuje skvělou dynamiku. Cena tohoto modelu se na anglickém trhu pohybuje okolo 60 tisíc Liber (asi 1.8 mil Kč). ~i4~i8

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 7

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW 740d


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.