Přeposlat Renault Megane Sport Tourer 2.0 dCi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Megane Sport Tourer 2.0 dCi

30.06.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

O Renaultu Megane by se dalo prohlásit, že se jedná o veterána nižší střední třídy a klidně se může zařadit vedle Golfu nebo Astry. Zatímco předchozí generace spíše šokovala svými nezvyklými tvary, ta nová nás zatím velmi příjemně překvapuje.

O Renaultu Megane by se dalo prohlásit, že se jedná o veterána nižší střední třídy a klidně se může zařadit vedle Golfu nebo Astry. Zatímco předchozí generace spíše šokovala svými nezvyklými tvary, ta nová nás zatím velmi příjemně překvapuje.

Renault Megane Sport Tourer 2.0 dCi

Po klasickém hatchbacku se na trh dostává také karosářská verze kombi s označením Sport Tourer, která je po designové stránce ještě o poznání výraznější a právem se řadí mezi nejatraktivnější automobily této třídy. Tam, kde je Golf VI trochu nudný, je nový Megane veselý, přitažlivý a určitě si ho s žádným vozem v této třídě nespletete. Přední maska je stejná jako u hatchbacku a trochu připomíná poslední generaci Laguny, hlavně úzkým nasávacím otvorem a světlomety. Nejvíce vynikne určitě zadní část, která se nám líbila daleko víc, než na hatchbacku a hned na první pohled nás zaujaly hlavně mohutné zadní svítilny trochu nezvyklého tvaru. Ty zasahují i do boční části vozu a i když se nemusí líbit každému, nám se zdál být tento designový prvek velmi povedený. Ze zadního pohledu vypadá nový Megane daleko širší, než ve skutečnosti je a celkově působí velmi mohutným dojmem. Spokojeni jsme byli také v interiéru, kde je použita spousta komponentů ze současné Laguny, a to hlavně volant, páčky pod volantem a informační displej v horní části středové konzole. Volant je pohledný a navíc padne velmi dobře do ruky, stejně jako hlavice řadicí páky. Palubní deska je kombinací analogového otáčkoměru a digitálního rychloměru, což je celkem povedené a čitelnost byla naprosto bezproblémová. Dílenské zpracování je na velmi dobré úrovni a i když je na tom nový Golf přece jenom o trochu lépe, Megane si v tomto směru zaslouží určitě pochvalu.

Renault Megane Sport Tourer 2.0 dCi

Renault Megane Sport Tourer 2.0 dCi

Interiér je dostatečně prostorný, a to i pro vyšší postavy a spoustu potencionálních zákazníků potěší určitě obrovský zavazadlový prostor, který má při sklopení zadních sedaček objem 1600 litrů. To je o 70 litrů víc, než má konkurenční Opel Insignia Sports Tourer, a to je vůz položený o třídu výš. Další příjemné setkání nás čekalo pod kapotou, a sice s naftovým motorem 2.0 dCi. Tento čtyřválec má zdvihový objem 1995cc, ze kterého dává nejvyšší výkon 160 koní a kroutící moment 340 Nm při 2000 ot/min. Byli jsme s ním spokojeni úplně po všech stránkách, výborně zatahuje prakticky od volnoběhu, je střídmý, co se týče spotřeby paliva a navíc je velmi dobře odhlučněný. S vozem o hmotnosti 1366kg umí pořádně zacvičit a to tak, že zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 8.8s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 212 km/h. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu, který je dostatečně přesný a celkem dobře se používá. Jízdní vlastnosti jsou podobné jako u předchozí generace, i když podvozek byl mírně přitvrzen a nyní poskytuje v zatáčkách trochu lepší jistotu. Ocenili jsme také dobré odhlučnění interiéru a celkem výkonné brzdy, které ale mohly mít lepší nástup. Jak už jsme se zmínili, spotřeba motoru je příjemná a dostat se na úroveň 5.5 litru na 100 km by neměl být problém.

Renault Megane Sport Tourer 2.0 dCi

Renault Megane Sport Tourer 2.0 dCi

Renault Megane Sport Tourer je vyspělý automobil nižší střední třídy, který nabídne povedený design, skvělou funkčnost a hlavně prostorný interiér spolu s velkým zavazadlovým prostorem. Motor patří mezi nejlepší ve své kategorii, je dynamický, střídmý a jízdní vlasntosti jsou dostatečné. Tento Megane můžete klidně použít i jako náhradu za MPV.

Renault Megane Sport Tourer 2.0 dCi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Megane Sport Tourer 2.0 dCi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.