Přeposlat Toyota Verso TR 2.0 D-4D

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Verso TR 2.0 D-4D

15.06.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Toyota Verso byla vždy jedno z nejpopulárnějších rodinných MPV, které nabízelo dostatek prostoru a skvělý užitný faktor. Dnes se podíváme na novou generaci, která k testu dorazila v sedmisedadlové verzi a s naftovým motorem 2.0 D-4D.

Toyota Verso byla vždy jedno z nejpopulárnějších rodinných MPV, které nabízelo dostatek prostoru a skvělý užitný faktor. Dnes se podíváme na novou generaci, která k testu dorazila v sedmisedadlové verzi a s naftovým motorem 2.0 D-4D.

Toyota Verso TR 2.0 D-4D

Tuto kategorii prostorných rodinných vozů se vzhledem menší dodávky odstartoval populární Renault Megane Scenic, ale od té doby prošly MPV spoustou úprav a modifikací. Dnes už nabízejí jízdní vlastnosti shodné s klasickými vozy a milovníci ostré jízdy se můžou poohlédnout například po velmi výkonném Opelu Zafira OPC nebo Fordu S-Max s 2.5 litrovým benzinovým motorem z Fordu ST. Ale v této kategorii hrají prim především dieselové pohonné jednotky, a to hlavně díky lepší hospodárnosti. Po designové stránce je Verso takové nemastné neslané a vedle svých konkurentů vypadá trochu nevýrazně. To je podle nás problém většiny současných Toyot a chtělo by to nějakou výraznou designovou změnu. Vůz nejvíc vynikl při pohledu z boku, kdy jsou patrné velké zadní světlomety, které zasahují i do boční části karoserie. Celkem povedená je i elegantní a výrazná linka táhnoucí se od předních dveří až ke spoileru, umístěnému nad pátymi dveřmi. Líbil se nám přístup do zavazadlového prostoru, který je dostatečně velký a po sklopení druhé a třetí řady sedaček tu převezete takřka cokoliv. Prostornost interiéru je skvělá, na předních sedadlech si nebudou na nedostatek místa stěžovat ani dlouháni a stejné je to i ve druhé řady sedaček. Bez problému se sem usadí tři lidé vyšší postavy a místa je tu dost i v oblasti kolen. Poslední řada sedaček je určena hlavně pro děti.

Toyota Verso TR 2.0 D-4D

Toyota Verso TR 2.0 D-4D

Interiér je po designové stránce sice nevýrazný, ale na druhou stranu je velmi kvalitně vyrobený a po ergonomické stránce je skvělý. Budíky nejsou umístěny klasicky přímo před řidičem, ale nad středovou konzolí a mezi hlavní výhody palubní desky patří skvělá čitelnost i na přímém slunečním světle. Interiéru dominuje velký, barevný LCD displej navigace a pod ním jsou umístěny ovladače klimatizace. Jak už jsme zmínili, testované Verso bylo poháněno naftovým motorem s označením 2.0 D-4D, který se nám velmi líbil a k automobilu se výborně hodil. Ze zdvihového objemu 1998cc dává tento čtyřválec nejvyšší výkon 125 koní při 3600 ot/min a kroutící moment 310 Nm v rozmezí 1800 až 2400 ot/min. Výkon se může zdát jako lehce podprůměrný, ale automobilu naprosto dostačoval a v žádné situaci jsme nepociťovali nedostatek koní, dokonce ani při plném zatížením vozu. Mezi největší výhody motoru patří určitě výtečná úspornost a celkem klidný zvukový projev, díky dobře odhlučněnému interiéru ani nebudete vědět, že řídíte diesel. Dynamické schopnosti Versa jsou dostatečné, zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 11.3 s a maximální rychlost leží na hranici 185 km/h. Poháněná je samozřejmě pouze přední náprava, a to prostřednictvím přesného, šestistupňového manuálu, který se nám líbil také příjemnou vůlí při řazení. Jízdní vlastnosti Versa jsou zaměřeny spíše na komfort, ale podvozek si je jistý i ve vyšších rychlostech. Na ostré projíždění zatáček to ale není, karoserie se celkem dost naklání a pro nějaké blbnutí není tato Toyota opravdu vůbec stavěná.

Toyota Verso TR 2.0 D-4D

Toyota Verso TR 2.0 D-4D

Toyota Verso TR 2.0 D-4D je slušné rodinné MPV, které se nám zamlouvalo hlavně prostorným a kvalitním interiérem a dobrým motorem, který v sobě kombinuje dostatečnou dynamiku a příjemnou úspornost. Design vozu je ale celkem nevýrazný a většina konkurence vypadá daleko lépe.

Toyota Verso TR 2.0 D-4D

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 5

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota Verso TR 2.0 D-4D


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.