Přeposlat Renault Clio GT

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Clio GT

12.05.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Před nedávnem jsme vám představili jeden z nejlepších malých hothatchů na trhu, Renaultsport Clio 200. A dnes se podíváme na jeho slabšího a umírněnějšího sourozence s označením Renault Clio GT.

Před nedávnem jsme vám představili jeden z nejlepších malých hothatchů na trhu, Renaultsport Clio 200. A dnes se podíváme na jeho slabšího a umírněnějšího sourozence s označením Renault Clio GT.

Renault Clio GT

Hned ze začátku je potřeba si uvědomit jednu věc, a sice, že tento automobil není žádný ekvivalent k silnějšímu Renaultsport Clio 200, ale ,,jenom" velmi rychlý hatchback s povedeným kabátem. Nekompromisních výkonů na silnici jako jeho výkonnější bratr nedosahuje, ale ani se o to nesnaží a jde svou vlastní cestou. K testu dorazil model s povedenou, bledě modrou metalízou a ve třídveřovém provedení, což mu sice ubíralo trochu na praktičnosti, ale přidalo na vzhledu trochu dynamiky. Nová maska faceliftovaného Clia je velmi povedená, určitě je pohlednější než ta předchozí a vzadu nás zaujala hlavně dvojitá koncovka výfuku, která má větší průměr, než by naznačoval výkon. V interiéru se toho moc nezměnilo, pozice za volantem je pořád trochu divná a dlouho jsme si hledali ten správný posaz. Testovaný model byl velmi dobře vybaven, obsahoval například multifunkční barevný displej a digitální klimatizaci. Trojramenný volant byl obšitý kůží a budíky měly bílý podklad, což zlepšilo čitelnost a interiér tak vypadal trochu svěžeji. Kvalita použitých materiálů je celkem slušná, nicméně na vrchol třídy si v tomto ohledu Clio nesáhne.

Renault Clio GT

Renault Clio GT

Prostornost interiéru není úplně nejhorší, nicméně přístup k zadním sedačkám je nepohodlný a trochu obtížný, a to hlavně pro vyšší postavy. Pod kapotou najdete stejný motor, jako ve voze Twingo Renaultsport (jedno z nejzábavnějších malých aut vůbec, ale trochu ho kazí neuvěřitelně tvrdý podvozek). Benzinový čtyřválec o zdvihovém objemu 1558cc dává výkon 129 koní při 6750 ot/min a kroutící moment 155 Nm při 4250 ot/min. Výkonu budete mít dost při každé situaci a automobil je dostatečně svižný i při plném zatížení. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne Clio za slušných 9.3s a můžete pokračovat až k nejvyšší rychlosti 195 km/h. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Renault Clio GT

Renault Clio GT

Ta je vhodná hlavně při delším cestování, protože sníží otáčky motoru, což se odrazí jak na spotřebě, tak na nižším hluku v kabině. Motor má velmi sympatický zvukový projev, hlavně ve vyšších otáčkách, ale poslouchat ho třeba 1000 km v kuse určitě moc příjemné není. Podvozek se povedlo naladit opravdu skvěle, není přehnaně tvrdý, ale velmi zábavný. Díky pohonu předních kol je z automobilu cítit agilita a chuť zatáčet, čehož si užijete hlavně na klikatých okreskách. Přilnavost na silnici je skvělá a Clio je čitelné i při agresivnější jízdě. Renault Clio GT je velmi povedené malé auto, které vyniká hlavně přitažlivým designem a skvělým podvozkem. Pokud chcete skutečně nekompromisní hothatch, zvolte Renaultsport Clio 200, ale pokud si rádi užíváte i klidnou jízdu po městě, verze GT bude nesrovnatelně lepší.

Renault Clio GT

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Clio GT


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.