Přeposlat Renault Clio Renaultsport 200

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Clio Renaultsport 200

10.06.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Renault Clio je v nejostřejší specifikací Sport na trhu již nějaký ten pátek. Jsme velcí fanoušci tohoto vozu, protože nabízí nekompromisní výkony a skvělé naladění v kapesním provedení. Pomalu se k nám blíží faceliftovaná verze, která nabrala i na výkonu

Renault Clio je v nejostřejší specifikací Sport na trhu již nějaký ten pátek. Jsme velcí fanoušci tohoto vozu, protože nabízí nekompromisní výkony a skvělé naladění v kapesním provedení. Pomalu se k nám blíží faceliftovaná verze, která nabrala i na výkonu.

Renault Clio Renaultsport 200

Vzhledově je Cilo Sport takový ne moc výrazný hatchback, hlavně například vedle konkurenční Corsy OPC, která vypadá opravdu jako malý divoch. Faceliftovaná verze to změnila a nabídne podstatně lepší vzhled, který začíná dvoubarevným předním nárazníkem, jako je například na poslední generaci Meganu. Zadní části dominuje dvojitá koncovka výfuku, která je umístěna v rozích velkého černého difuzoru a za předními koly najdeme decentní průduchy vzduchu. Testovaný model dorazil v šílené pastelové barvě, která se nám ale po čase začala velmi zamlouvat. Všude jsme byli středem pozornosti, což bylo dáno částečně právě barvou a částečně i podmanivým zvukem motoru, který se linul z dvojice výfukových koncovek. V interiéru se toho moc nezměnilo, není sice nejlepší ve třídě, přece jenom, konstrukční stáří poslední generace Clia je už trochu znát, ale byli jsme s ním vesměs spokojeni. Vypadá mladě a svěže, líbil se nám hlavně trojramenný volant, který perfektně padne do ruky a barevný podklad otáčkoměru, který je sladěn s vámi zvolenou barvnou interiéru. Volant obšitý kůží má prolisy na ideální úchop a při ostřejší jízdě ho určitě oceníte. Co se týče prostornosti, není na tom Clio ani tak špatně, jak by se mohlo na první pohled a na třídveřový hatchback zdát. Přístup na zadní sedačky je sice trochu horší, ale jinak se tam v pohodě usadí i vyšší jedinec. Přední sedačky mají výrazné boční vedení, takže podrží tělo i v ostřejších zatáčkách, ale posaz za volantem mohl být lepší.

Renault Clio Renaultsport 200

Renault Clio Renaultsport 200

Kromě vzhledu byl upraven taky motor, i když nijak drasticky. V Renaultu si asi řekli, že 197 koní předchozí verze vypadá divně, tak se rozhodli pro faceliftovaný model výkon trochu navýšit. No, opravdu jenom trochu a konečný výsledek zní rovných 200 koní. Daleko podstatnější změna je ta, že o 20% více kroutícího momentu je k dispozici už od nižších otáček. Pořád se ale jedná o toho stejného uřvánka, na kterého jsme si zvykli u předchozí verze. Vysoké otáčky přímo miluje a zvuk tohoto motoru ve vytočeném stavu budí opravdu respekt. Celkový výkon motoru je tedy 200 koní při 7100 ot/min a kroutící moment je 220 Nm při 5400 ot/min. Jízdní výkony se bohužel moc nezměnili, i když Clio působí možná o trochu agilnějším dojmem. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne tenhle prcek za 6.9s a maximální rychlost se nachází na hranici 225 km/h. Samozřejmě se jedná o předokolku, proto budete při každém kilometru jízdy cítit kontakt s vozovkou, špičkovou agilitu a hravost podvozku. Ten je sice možná trochu tvrdý, ale na kvalitní cestě odvádí naprosto nezpochybnitelnou práci a na dobré okresce to můžete natřít i daleko slovutnějším soupeřům. Šestistupňový manuál je celkem přesný, vhodně odstupňovaný a byli jsme s ním spokojeni. Spotřeba motoru se dá překvapivě udržet i v rozumných mezích, ale jezdit s tímto automobilem podle předpisů je velmi obtížné, zvlášť pokud si zvyknete na až paralyzující zvuk motoru ve vysokých otáčkách.

Renault Clio Renaultsport 200

Renault Clio Renaultsport 200

Renault Clio Sport právem patří na úplný vrchol své třídy už velmi dlouho, jen málokterý konkurent nabídne tak vyrovnané vlastnosti. Celý automobil pracuje v naprosté symbióze, motor je prostě dokonalý, jízdní vlastnosti špičkové a ten zvuk, z toho vám přeběhne mráz po zádech.

Renault Clio Renaultsport 200

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Clio Renaultsport 200


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.