Přeposlat Volvo V50 2.0D Powershift 2009

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volvo V50 2.0D Powershift 2009

12.02.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní recenzi se podíváme na populární švédský kombík V50 od automobilky Volvo. Testovaný model byl vybaven celkem slušivým paketem R-Design SE Sport, dieselovým motorem 2.0D a automatickou převodovkou Powershift.

V dnešní recenzi se podíváme na populární švédský kombík V50 od automobilky Volvo. Testovaný model byl vybaven celkem slušivým paketem R-Design SE Sport, dieselovým motorem 2.0D a automatickou převodovkou Powershift.

Volvo V50 2.0D Powershift 2009

Současné nabídce auttomobilky Volvo dominuje nové SUV XC60, které je jedno z nejpřitažlivějších aut v tomto neustále se rozrůstajícím segmentu. Ale pokud se chystáte pořídit si tuto značku, neměla by stát bokem ani V50, protože i ta má hodně co nabídnout. Někomu se můžou zdát Volva až moc uhlazená a konzervativní (s výjimkou XC60, samozřejmě), ale nám se tento styl velmi líbí. V50 nabídne uhlazené a elegantní tvary, které jsou velmi nadčasové a jen tak rychle nezestárnou. Je pravda, že vzhledu hodně prospěl paket R-Design. Ten obsahuje dvojitou koncovku výfuku a sadu velmi decentních spoilerů, nejedná se ovšem o žádnou divočinu, ale to je jenom dobře. Přece jenom, tohle auto má hlavně bezpečně převést vaše děti a psa. Ne vyzývat svým agresivním vzhledem kolemjedoucí řidiče, aby si s vámi dali závody. Interiér je vcelku povedený, je vyrobený z velmi kvalitních materiálů a ergonomie je taky na slušné úrovni. Celému interiéru dominuje tenká středová konzole, za kterou je úložný prostor pro drobné předměty a trojramenný volant, který má ale možná zbytečně velký průměr věnce. Na ovládání audia a klimatizace je až příliš drobných tlačítek, které se trochu hůře používají a budete si na ně muset zvykat, i když proti předchozím ovládacím systémům je znát velký krok ke zjednodušení. Prostornost interiéru je dostatečná, za volantem budete mít dostatek prostoru jak nad hlavou, tak kolem sebe a cestující v zadní části si pravděpodobně taky nebudou stěžovat. Ještě bysme měli pochválit skvělé a dostatečně tuhé sedačky, které poskytují nohám tu správnou oporu a ani po dlouhé cestě nebudete cítit únavu.

Volvo V50 2.0D Powershift 2009

Volvo V50 2.0D Powershift 2009

Podle označení R-Design SE Sport byste možná čekali nějaké výrazné nebo dokonce i sportovní zážitky za volantem. To určitě neočekávejte, protože motor 2.0D je určený hlavně na pohodlnou a klidnou jízdu. Umí samozřejmě i pořádně zabrat, ale svědčí mu spíše převalování se kousek pod středními otáčkami. Ze zdvihového objemu 1997cc se motorářům podařilo dostat výkon 134 koní při 4000 ot/min a kroutící moment 320 Nm při 2000 ot/min. To jsou na dvoulitrový motor naprosto průměrné hodnoty a konkurence zvládla ze stejného zdvihového objemu dostat i daleko vyšší výkon. Díky vysokému kroutícímu momentu se ale motor k charakteru vozu výborně hodí a víc koní ani nebudete potřebovat, jakmile se roztočí turbo, máte k dispozici dost velkou rezervu i při předjíždění. Jízdní výkony na silnici jsou velmi dobré, zrychlení 0-100 km/h proběhne za 9.2 s a maximální rychlost činí 205 km/h. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostřednictvím šestistupňové převovoky Powershift (což zní trochu jako nějaký wrestlingový chvat). Jedná se o automatickou dvojspojkovou převodovku, která se vyznačuje hlavně nízkou reakční dobou. Řazení jednotlivých stupňů je hladké jako kelímek se zmrzlinou Häagen-Dazs a v tomto ohledu se jedná o jednu z nejlepších převodovek na trhu. Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny spíše na komfort a filtrování nerovností zvládne Volvo V50 naprosto s přehledem. Náklony karoserie se podařilo celkem slušně eliminovat a jediné, co nám trochu vadilo, bylo necitlivé řízení. Spotřeba motoru je celkem slušná a podle stylu jízdy se budete pohybovat mezi 5.5 a 8 litry.

Volvo V50 2.0D Powershift 2009

Volvo V50 2.0D Powershift 2009

Volvo V50 2.0D je ve spojení s automatickou převodovkou Powershift velmi povedené auto, které zaujme hlavně svou robustností, kvalitním zpracováním a v neposlení řadě taky vysokou užitnou hodnotou. Motor je tak akorát výkonný, je dostatečně úsporný a jízdní vlastnosti jsou nezáludné a vyrovnané. Sportovní paket R-Design dodává už tak povedenému vzhledu ještě trochu na atraktivitě.

Volvo V50 2.0D Powershift 2009

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 7

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volvo V50 2.0D Powershift 2009


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.