Přeposlat Audi R8 5.2 V10 FSI

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi R8 5.2 V10 FSI

06.02.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes pro vás máme zcela exkluzivní test jednoho výjimečného automobilu. Jedná se o Audi R8 s motorem 5.2 V10 FSI, který možná na první pohled vypadá jako jeho osmiválcový sourozenec, ale rozdíly se projeví už po prvním sešlápnutí plynu.

Dnes pro vás máme zcela exkluzivní test jednoho výjimečného automobilu. Jedná se o Audi R8 s motorem 5.2 V10 FSI, který možná na první pohled vypadá jako jeho osmiválcový sourozenec, ale rozdíly se projeví už po prvním sešlápnutí plynu.

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI

Tento model je o dost dražší než klasická verze a za příplatek byste možná očekávali trochu odlišnosti na poli vzhledu. To se bohužel nestalo a ostrá verze s motorem V10 vypadá takřka identicky jako slabší V8. Největších změn si močná všimnete na zadní straně vozu, čtyři koncovky výfuku nahradily pouhé dvě, ale zase s pořádným průměrem. No, s pořádným je možná slabé slovo, zadní koncovka výfuku je doslova obrovská. Na design supersportů Ferrari nebo Porsche jsme si už zvykli, ale Audi R8 nás bude vždy udivovat. Vypadá velmi moderně a spojuje v sobě prvky elegance a sportovní dravosti. Testovaný model dorazil v poslední době velmi populární bílé barvě, která byla doplněna černým panelem za vstupními dveřmi. Tato kombinace je velmi povedená a vozu vyloženě sluší, ale uměli bysme si ho představit i kompletně v černé barvě. V základu dostanete taky 19 palcová litá kola a automaticky výsuvné zadní křídlo, které zlepšuje přítlak na zadní nápravu ve vysokých rychlostech. Líbil se nám taky zadní difuzor, který je vyvedený v černé barvě. Interiér zůstal stejný jako u slabší verze, najdete tu stylový trojramenný volant se sploštěnou spodní částí a velmi pohlednou řadicí páku, která skvěle padne do ruky. O kvalitě použitých materiálů v interiéru nemusíte vůbec pochybovat, pohybuje se na naprosto špičkové úrovni, stejně tak jako celkové zpracování a ergonomika.

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI

Co by to bylo za sportovní interiér bez pořádných sedaček. Ty v Audi R8 mají výrazné boční vedení a integrovanou opěrku hlavy. Tělu poskytují dostatečnou oporu i při ostrém průjezdu zatáček a jsou příjemně tuhé. Největší rozdíl ale najdete pod kapotou, respektive pod ochranným sklem. Tam je umístěný obrovský motor s deseti válci o zdvihovém objemu 5204cc, který pro své supersporty používá i automobilka Lamborghini a najdete ho například i v limuzíně S8. V Audi R8 V10 dává nejvyšší výkon 525 koní při 8000 ot/min a kroutící moment 530 Nm při 6500 ot/min. Zvuk vytočeného motoru nahání husí kůži a v tomto ohledu se mu může vyrovnat snad jen Aston Martin. Jízdní výkony na silnici jsou excelentní a proti klasické verzi je víc válců a koní opravdu hodně poznat. Zrychlení 0-100 km/h proběhne za pouhých 3.9 s (verze V8 ho zvládne za 4.6s) a maximální rychlost leží těsně pod hranicí 320 km/h (posun zhruba o 20 km/h proti V8). To jsou hodnoty, které budí respekt i na poli supersportů a jen tak někdo si na vás nedošlápne. Poháněny jsou klasicky obě nápravy, a to prostřednictvím hodinářsky přesného šestistupňového manuálu, se kterým je skutečně radost pracovat. Jízdní vlastnosti jsou až překvapivě čitené, automobil se nechová vůbec záludně a díky pohonu všech kol budete mít za jakýchkoliv podmínek dostatek trakce. S pohonem všech kol možná není zábava jako se ,,zadokolkami", ale na druhou stranu se nemusíte bát tomu v zatáčce trochu šlápnout na krk.

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI je špičkový sportovní automobil, který se právem řadí na vrchol této třídy. Disponuje skvělým točivým motorem s nedostižným zvukem, aurou dokonalého automobilu a velmi stabilními jízdními vlasntostmi. Samozřejmě, užitná hodnota, spotřeba, náklady a tak dále jsou mizerné, ale tak samozřejmě o ně tu nejde ani v té nejposlednější řadě.

Audi R8 5.2 V10 FSI

Audi R8 5.2 V10 FSI

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 7

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi R8 5.2 V10 FSI


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.