Přeposlat Porsche Cayman S 2009

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Cayman S 2009

21.01.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Podle prvních informací a fotografií mělo být Porsche Cayman propadák. Divně vypadající kupé s malými, 17 palcovými koly nemělo podle předpovědí moc nadějí na úspěch. To se ale nestalo a Cayman je jedním z nejúspěšnějších modelů automobilky.

Podle prvních informací a fotografií mělo být Porsche Cayman propadák. Divně vypadající kupé s malými, 17 palcovými koly nemělo podle předpovědí moc nadějí na úspěch. To se ale nestalo a Cayman je jedním z nejúspěšnějších modelů automobilky.

Porsche Cayman S 2009

Porsche Cayman S 2009

Porsche Cayman S 2009

Po stránce vyrovnanosti a ovladatelnosti se jedná pravděpodobně nejlepší kupé ve své kategorii. Někteří majitélé si stěžovali na nedostatek výkonu, a proto automobilka Porsche odhalila výkonnější model s označením Cayman S. Po designové stránce možná budete mít výhrady, ale nám se Cayman celkem líbil. Zadní světla jsou kompletně složeny z LED diod, přední světla je obsahují taky a slouží ke svícení ve dne. Proti standartnímu modelu je tu nový přední i zadní nárazník a předělané mlhové světla. V interiéru najdete poslední generaci multimediálního systému, který se ovládá pomocí dotykové obrazovky. Interiér je jako vždy příkladně kvalitní, palubní desce dominuje velký otáčkoměr a líbil se nám hlavně stylový trojramenný volant, který perfektně padne do ruky. Uvnitř je překvapivě celkem dost místa, a to jak pro řidiče, tak pro spolujezdce. Zadní části dominuje dvojitá koncovka výfuku, která je umístěná ve středu nárazníku a před zadními koly je velký průduch, který vypadá opravdu stylově. Testovaný model dorazil pro Porsche v netypické zelené barvě, ale celkem mu slušela a skvěle kontrastovala se žlutými třmeny velkých kotoučových brzd.

Porsche Cayman S 2009

Porsche Cayman S 2009

Porsche Cayman S 2009

Pod kapotou najdete důvěrně známý šestiválec typu boxer o zdvihovém objemu 3436cc, který proti svému předchůdci nabral výrazně na síle. Nejvyšší výkon motoru teď je 315 koní v 7200 ot/min a kroutící moment 370 Nm při 4750 ot/min. Motor je o dost živější než v normálním modelu a nárus výkonu je znát lepší odezvou při přidání plynu. Jízdní výkony na silnici jsou velmi dobré, zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 5.1 s a nejvyšší rychlost je 275 km/h. Poháněna je klasicky pouze zadní náprava, a to prostřednictvím skvělé dvojspojkové automatické převodovky ze sedmi převodovými stupni. Tato převodovka je dostatečně rychlá a dobře se přizpůsobí zvolenému stylu jízdy. Řadit můžete taky manuálně, a to pádlovými tlačítky na volantu. Jízdní vlastnosti jsou špičkové, po stránce ovladatelnosti se jedná o jednen z nejlepších automobilů vůbec. Chování na silnici je velmi dobře vyvážené, podvozek toho snese opravdu hodně a na jeho hranici se snad nikdy nedostanete. Komfort není nijak světový, ale pohodlnou jízdu jsme ani nečekali. Porsche Cayman S je skvělý automobil pro ty, kteří chtějí levné, ale vůbec ne špatné Porsche. Právě naopak, v současné nabídce se jedná o jeden z nejlepších vozů této kultovní značky.

Porsche Cayman S 2009

Porsche Cayman S 2009

Porsche Cayman S 2009

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche Cayman S 2009


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.