Přeposlat Ford Focus RS - první jízdní dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Focus RS - první jízdní dojmy

13.01.2009 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dnes se s vámi podělíme o první dojmy z exkluzivního testu nejrychlejšího Focusu, který byl kdy vyroben a který si budete moct ve velmi blízké době koupit. Správně, jedná se o Ford Focus RS a první test probíhal na území Velké Británie.

Dnes se s vámi podělíme o první dojmy z exkluzivního testu nejrychlejšího Focusu, který byl kdy vyroben a který si budete moct ve velmi blízké době koupit. Správně, jedná se o Ford Focus RS a první test probíhal na území Velké Británie.

Ford Focus RS - první jízdní dojmy

Na první test vyslal Ford model v bílé barvě a jako doprovod přijel Jost Capito, muž, který je za tento Focus zodpovědný. Po designové stránce se Focus RS skutečně povedl, proti slabšímu ST vypadá daleko dravěji a sportovněji, za což může hlavně lehký bodykit karoserie a průduchy na kapotě. Přední maska, stejně tak jako podklad předních světel, zadní difuzor a přítlačné křidlo jsou zabarveny do černa, což vytváří v kontrastu s bílou karoserií velmi dobrý dojem. Interiér samozřejmě prošel pár úpravami, ale všechno podstatné tu zůstalo. Použité materiály jsou velmi kvalitní, celkové zpracování je taky dobré a v tomto ohledu se jedná o lehký nadprůměr. Zalíbily se nám špičkové sportovní sedadla Recaro s vynikajícím bočním vedením a modrým prošíváním. Na zadní straně se v difuzoru nachází dvě obrovské koncovky výfuku, které se starají o dotvoření zvukového projevu motoru. Ten zní už sám o sobě dobře, ale právě ty koncovky výfuku mu dávájí to pravé znění. Naše první obavy směřovaly k celkové koncepci vozu. Jak se pohon předních kol vyrovná s obrovským výkonem pětiválce a jaký bude mít těžký předek vliv na jízdní vlastnosti?

Ford Focus RS - první jízdní dojmy

Takže se pojďme podívat motor. Pod kapotou najdeme pětiválcový motor o zdvihovém objemu 2.5 litru, jehož umírněnější verzi známe z modelu ST. Samozřejmě prošel pořádnými úpravami, obsahuje větší turbo a mezichladič plnícího vzduchu, upravenou palivovou mapu a nové ventily. To všechno vyústilo v nejvyšší výkon 301 koní a kroutící moment 442 Nm od 2600 ot/min. Motor se projevoval skutečně skvěle, ze začátku sice moc výrazně nezatahuje, ale jakmile se turbo naplno roztočí, Focus RS doslova vystřelí dopředu a působí dojmem, že motoru snad nikdy nedojdou síly. Jak bývá u turbomotorů zvykem, výkon opadá na konci otáčkoměru a určitě poznáte vhodný okamžik pro přeřazení, ale bez problémů se nechal vytočit až na hranici 7200 ot/min. Zrychlení z 0-100km/h proběhne pod 6 vteřin a maximální rychlost činí 260 km/h. Vzhledem k pohonu pouze předních kol tahá motor kvůli vysokému výkonu za volant, ale není to tak markantní jako u Opelu Astra OPC a velmi rychle se to naučíte zvládat.

Ford Focus RS - první jízdní dojmy

Jízdní vlastnosti jsou špičkové a proti modelu ST jsou o poznání nekompromisnější. Podvozek je velmi tvrdý a pokud se vydáte na rozbitou cestu, budete pravděpodobně trpět. Na příčných nerovnostech Focus trochu uskakuje, na čemž mají podíl i velká a široká kola a proklínat budete i vyjeté koleje od kamionů, protože kola se jich díky své šířce chytnou. První dojmy z nejostřejšího Focusu všech dob jsou vesměs velmi kladné, ale pro využití plného potencionálu tohoto vozu si budete muset najít skutečně kvalitní cestu.

Ford Focus RS - první jízdní dojmy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 7

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Focus RS - první jízdní dojmy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.