Přeposlat Toyota Avensis 2.2 D-4D 150

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Avensis 2.2 D-4D 150

09.12.2008 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Toyota Avensis je velmi úspěšný automobil střední třídy, no má možná až příliš usedlý design. Dnes se podíváme na první jízdní test faceliftovaného modelu, u kterého automobilka očekává zájem i mladší generace řidičů.

Toyota Avensis je velmi úspěšný automobil střední třídy, no má možná až příliš usedlý design. Dnes se podíváme na první jízdní test faceliftovaného modelu, u kterého automobilka očekává zájem i mladší generace řidičů.

Toyota Avensis 2.2 D-4D 150

Toyota Avensis 2.2 D-4D 150

Design je o dost agresivnější a sportovnější, změnila se jak přední, tak zadní část. Přední světlomety jsou skoro stejné, prošly jen mírnou úpravou, ale zadní světlomety jsou úplně nové a vozu sluší daleko víc než u předchozí verze. Proti předchůdci je nový model o 50mm širší a 50mm delší. Kompletní rozměry jsou 4695/1810/1480 a hmotnost činí 1505 kg (+10 kg), což jsou pro tuto třídu typické parametry. Tento model vznikl na jihu Francie a k dispozici je v karosářské verzi sedan a kombi. V nabídce budou taky nové benzinové a upravené dieselové pohonné jednotky. Na první pohled nám nová Toyota Avensis připomínala mix mezi automobilů Saab a Cadillac a možná není tak hezká jako například Mondeo nebo Mazda 6, no nám se líbila. Interiér je částečně převzaný z modelu Auris, plasty jsou velmi kvalitní a přístroje přehledné. Prostor je dostatečný jak vpředu, tak vzadu.

Toyota Avensis 2.2 D-4D 150

Toyota Avensis 2.2 D-4D 150

Po kapotou testovaného modelu byl umístěn dieselový motor s označením 2.2 D-4D 150, což je číslo označující výkon. Zdvihový objem tohoto motoru 2231cc a dává nejvyšší výkon 150 koní při 3600 ot/min a 340 Nm v rozmezí 2000 - 2800 ot/min. Konkurence umí vyšší výkon i z menšího zdvihového objemu, ale Avensis působil na silnici velmi mrštným dojmem a vzbuzoval pocit, že motor je o dost výkonnější. Zrychlení 0 - 100 km/h proběhne za 8.9 s a maximální rychlost leží na hranici 210 km/h. Poháněná je klasicky pouze přední náprava a manuální převodovka má šest přesných stupňů. Největší výhoda tohoto motoru je ale spotřeba, která se dá udržet na velmi příznivé úrvoni pod 6 litrů. Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny spíše na komfort, Avensis bez problémů žehlí všechny nerovnosti a dlouhé cestování je i díky pohodlným sedadlům radost. Zavazadlový prostor má objem 509 litrů, je ale trochu hůře přístupný. Tento model se na trh dostane v lednu 2009 a cena testovaného modelu se bude pohybovat okolo 21 tisíc liber (asi 630 tisíc kč).

Toyota Avensis 2.2 D-4D 150

Toyota Avensis 2.2 D-4D 150

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 6

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Toyota Avensis 2.2 D-4D 150


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.