Přeposlat Mazda 6 2.2D Sport

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda 6 2.2D Sport

14.11.2008 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní době je velmi populární tzv.downsizing. To znamená, že zdvihový objem motoru se nahradí větším turbodmychadlem nebo rovnou dvěma, aby bylo dosáhnuto vyššího výkonu. Mazda se tímto směrem zatím nevydala.

V dnešní době je velmi populární tzv.downsizing. To znamená, že zdvihový objem motoru se nahradí větším turbodmychadlem nebo rovnou dvěma, aby bylo dosáhnuto vyššího výkonu. Mazda se tímto směrem zatím nevydala a naopak zvýšila zdvihový objem svého hlavního dieselového motoru.

Mazda 6 2.2D Sport

Mazda 6 2.2D Sport

Původně měl tento motor zdvihový objem 2 litry, který byl v nové generaci Mazdy 6 zvýšen na 2.2 litru. Můžete si vybrat ze tří výkonnostních variant, a sice z 123, 161 a 183 koní. Testovaný model dorazil s prostřední motorizací, ve velmi decentní šedé barvě a s velkými litými koly. Pořád si stojíme za tím, že Mazda 6 je nejhezčí automobil ve své třídě, a to jak z přední, tak ze zadní části. Zadní části dominují kapkovité svítilny a dvojitá koncovka výfuku, která předpovídá sportovní výkony na silnici. Na přední části nás zaujal hlavně mohutný nárazník s integrovanými mlhovkami. Naprosto unešeni jsme byli z interéru, je nejen velmi prostorný, ale má taky styl a charakter, který tak moc postrádají německé vozy. Testovaný model byl vybaven satelitní navigací, která se ovládala prostřednictvím barevného displeje.

Mazda 6 2.2D Sport

Mazda 6 2.2D Sport

Vraťme se ale k pohonné jednotce. Ta je pouze o 6 kg těžší než původní dvoulitr a turbodmychadlo je vybaveno variabilním časováním lopatek. Zdvihový objem tohoto čtyřválcového motoru je 2184cc a disponuje nejvyšším výkonem 161 koní 3500 ot/min a kroutící moment 360 Nm v rozmezí 1800 - 3000 ot/min. Díky tomuto mohutnému točivému momentu zvládne Mazda 6 sprint 0-100 km/h za 9 sekund a maximální rychlost je 215 km/h. Poháněna je pouze přední náprava, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu, který se vyznačuje hlavně krátkými a naprosto přesnými chody jednotlivých stupňů. Kompletní hmotnost je 1485 kg a automobil je agilní a mrštný, a to jak ve městě, tak na okreskách. Největší přednost Mazdy 6 jsou ale beze sporu jízdní vlastnosti. Tak vyrovnaný podvozek a odpružení jen tak nenajdete a budete překvapeni skvělou schopností žehlit nerovnosti. Můžete taky bez problémů přitlačit na pilu, Mazda 6 se chová nezáludně a zatáčky projíždí s minimálními náklony karoserie. Po stránce jízdních vlastností je pravděpodobně největší konkurent Ford Mondeo nové generace, který s Mazdou sdílí spoustu komponentů.

Mazda 6 2.2D Sport

Mazda 6 2.2D Sport

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 41

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda 6 2.2D Sport


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.