Přeposlat Renaultsport Megane R26R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renaultsport Megane R26R

29.10.2008 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Sníte o Porsche 911 GT3 RS, ale máte o trochu menší rozpočet? Pokud ale potřebujete auto, které vám bude drtit kosti neuvěřitelnou přilnavostí a velkým přetížením v zatáčkách, možná by vám mohl stačit Renaultsport Megane v limitované edici R26R.

Sníte o Porsche 911 GT3 RS, ale máte o trochu menší rozpočet? Pokud ale potřebujete auto, které vám bude drtit kosti neuvěřitelnou přilnavostí a velkým přetížením v zatáčkách, možná by vám mohl stačit Renaultsport Megane v limitované edici R26R.

Renaultsport Megane R26R

Renaultsport Megane R26R

Tato verze je zřejmě nejdrsnější hothatch Renaultu od dob kultovního Clia V6. Proti klasickénu Meganu Sport není tento speciální model vybaven větším nebo slinějším motorem. Automobilka šla trochu jinou cestou a dynamické zlepšení je zde docíleno převážně sníženou hmotností. Proti verzi R26 je tento automobil lehčí o 123 kg a se svými 1230 kg je ztěží těžší než klasické Clio. Dieta byla naordinována spoustě částí vozu, najdete tu například karbonovou kapotu, odlehčené sportovní sedačky, titanový výfuk a plastové zadní okno. To všechno stojí proti normální verzi zhruba o 2250 liber víc (necelých 70 tisíc kč). To, že je tento automobil skutečně výjimečný napovídá i integrovaný ochranný rám a silnější brzdy. Takže, hlavní teritorium R26R je okruh, kde to díky nekompromisním jízdním vlastnostem a motoru natřete i mnohem dražším a výkonnějším vozům. Budete ovšem potřebovat i trochu toho řidičského umu.

Renaultsport Megane R26R

Renaultsport Megane R26R

O pohon se stará klasický a osvědčený čtyřválcový turbomotor se zdvihovým objemem 1998cc, který dává nejvyšší výkon 225 koní při 5500 ot/min a kroutící moment 310 Nm při 3000 ot/min. Zrychlení 0-100 km/h proběhne za pouhých 6 sekund, ostatní konkurenti se můžou jít v tomto směru zahrabat. Nejvyšší rychlost činí 236 km/h a přední kola jsou poháněna prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Motor je jedním slovem skvělý, nezaznamenali jsme žádnou turbo díru a motor táhne zcela rovnoměrně. Takže se může zdát pocitově pomalejší než konkurenční přeplňované jednotky, ale opak je pravdou. Díky velkým kolům je přilnavost v zatáčkách a trakce při rozjezdu skvělá a celkově jsou jízdní vlastnosti skutečně nekompromisní. Podvozek je tvrdý jak žehlicí prkno a výlet na rozbitou okresku nebo do města bysme moc nedoporučovali. Možná je Renaultsport Megane R26R tak trochu zbytečné auto, ale radost z jízdy jakou rozdává v dnešní době moc konkurentů neumí.

Renaultsport Megane R26R

Renaultsport Megane R26R

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 5

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renaultsport Megane R26R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.