Přeposlat Mazda RX-8 R3

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mazda RX-8 R3

22.07.2008 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mazda produkuje svůj rotační motor už spoustu let a za tu dobu se stal opravdu uznávaným kultem a takovou ozdobou této automobilky. Dnes se podíváme na silniční test sportovního vozu Mazda RX-8 R3, která je právě tímto motorem osazena.

Mazda produkuje svůj rotační motor už spoustu let a za tu dobu se stal opravdu uznávaným kultem a takovou ozdobou této automobilky. Dnes se podíváme na silniční test sportovního vozu Mazda RX-8 R3, která je právě tímto motorem osazena.

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 R3

Hlavní znaky tohoto motoru je vyšší konzumace oleje, paliva, ale taky nutnost točit ho co možná nejvýš a naprosto fantastický zvuk. Motor zvládne až 9000 ot/min, o čemž si pohonné jednotky klasické konstrukce můžou nechat jenom zdát. Motor dává ze zdvihového objemu 1308cc dává nejvyšší výkon 228 koní a kroutící moment 210 Nm. Mazda RX-8 tak zvládne zrychlení 0-100 km/h za 6.4 s a nejvyšší rychlost je 235 km/h. Převodovka má 6 převodových stupňů a vyniká hlavně naprostou přesností a velmi krátkými dráhami chodu. Je prostě radost s ní řadit a věřte, že to budete muset dělat často, protože udržet motor v ideálních otáčkách není vůbec jednoduché. Ale odměna v podobě úžasného zvuku a dobrého zátahu je dostatečná odměna. Po designové stránce se jedná o celkem výjimečný kousek. Automobil vyjíždí na 18 palcových litých kolech a najdete na něm opravdu hodně funkčních sportovních doplňků, jako je například zdvojená koncovka výfuku a zadní spoiler. Interiér nepostrádá funkčnost ani kvalitní materiály, je ale trochu stísněný. Automobil je uváděn jako čtyř místný, a víc lidí se do něj opravu neusadí. Přední anatomické sedačky jsou báječné a poskytnou tělu dostatečnou oporu i v těch nejostřejších zatáčkách.

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 R3

Jako každý správný sportovní vůz, i tento disponuje pohonem pouze zadních kol. A jak teda Mazda RX-8 jezdí? No, jako z praku, ale motor musíte držet vážně pořádně pod krkem. Hluk motoru v nejvyšších otáčkách připomíná tak trochu F1 v 17 000 ot/min. Citlivost a komunikace automobilu s řidičem při zatáčení je skutečně jedinečná. Na změnu směru reaguje Mazda okamžitě, naprosto přesně a s takovou chutí, až to bere dech. Podvozek není překvapivě tvrdý jako žehlící prkno, ale poskytne vám i nějaký ten komfort. I když samozřejmě žádná limuzína to není. Brzdy fungují naprosto bez problémů, pojem vadnutí je jim cizí a dají se velmi dobře dávkovat. Zajímavé jsou taky zadní dveře, které se otevírají proti směru jízdy. Spotřeba motoru je ale vážně katastrofální a pod 13 litrů se pravděpodobně ani při klidné jízdě nedostanete. Stačí trochu víc zašlápnout pedál, vyhnat otáčky nad 6000, což je nutnost a spotřeba se vyhoupne klidně ke 20 litrům. Musíte si taky hlídat olej, protože motor ho spotřebuje poměrně hodně.

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 je na jednu stranu naprosto fantastické auto s výjimečným motorem, skvělými jízdními vlastnostmi a povedeným stylingem. Je ale velmi náročná jak na pořízení, tak i na následný provoz.

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 R3

Mazda RX-8 R3

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 24

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mazda RX-8 R3


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.