Přeposlat Lancia Delta - první jízdní dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lancia Delta - první jízdní dojmy

24.06.2008 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Lancia se rozhodla vrátit se do popředí zájmů, a to chce dokázat novým automobilem Delta. Jedná se o následovníka legendárního hatchbacku, který se účastnil světové soutěže rally a stal se kultem.

Automobilka Lancia se rozhodla vrátit se do popředí zájmů, a to chce dokázat novým automobilem Delta. Jedná se o následovníka legendárního hatchbacku, který se účastnil světové soutěže rally a stal se kultem. Nová Delta se na trh dostane v roce 2009, ale už proběhl první silniční test.

Lancia Delta - první jízdní dojmy

Nová Delta je stylový pětidveřový hatchback, který se kvalitou zpracování a nabízeným luxusem blíží k ~1 a ~2. Interiér je prostornější než u většiny hatchbacků dneška, a to hlavně díky tenkým C-sloupkům. Co se týče materiálů, najdete tu kvalitní plast a hliníkové a kožené doplňky. Vše je navíc pečlivě slícováno a na první pohled i dotek působí interiér opravdu luxusně a jakoby byl z automobilu minimálně o třídu většího. V tomto směru se italská automobilka skutečně vyšvihla a interiér si zaslouží jen slova chvály. Navíc je velmi přehledný, veškeré ovládací prvky jsou na správném místě a volant, i když to tak pravděpodobně na první pohled nevypadá, skvěle padne do ruky. Sedadla mají dobré boční vedení, ale spíše než na sportovní jízdu jsou hezky měkké a slouží především komfortu.

Lancia Delta - první jízdní dojmy

Lancia Delta - první jízdní dojmy

Co bylo pod kapotou testovaného automobilu? Zcela nový dieselový motor 1.9 twin-turbo, který dává nejvyšší výkon 190 koní při 4000 ot/min a kroutící moment 400 Nm při 2000 ot/min. Podle těchto čísel je jasné, že zátah bude drtivý. Tak tomu skutečně je a automobil zvládne zrychlení 0-100 km/h za 7.9 s a nejvyšší rychlost činí 225 km/h. To vše při průměrné spotřebě zhruba 6 litrů a produkci CO2 149 g/km. S motorem jsme byli opravdu velmi spokojeni a navíc je účinně odhlučněn, takže ho skoro vůbec neslyšíte. Poháněna je samozřejmě přední náprava a manuální převodovka má šest převodových stupňů.

Lancia Delta - první jízdní dojmy

Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny převážně na komfort, ale automobil zvládne i ostřejší jízdu vcelku bez problémů, byť na ni není přímo stavěný. Brzdy jsou velmi výkonné a možná až příliš jedovaté, ale nevadnou. Další motory v nabídce budou benzinové 1.4 turbo a 1.8 turbo plus diesely 1.6 a 2.0 l. Všechny motory disponují přímým vstřikem paliva. Oficiální datum uvedení do prodeje zatím není známé, ale předběžně se mluví o středu roku 2009.

Lancia Delta - první jízdní dojmy

Lancia Delta - první jízdní dojmy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 13

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lancia Delta - první jízdní dojmy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.