Přeposlat Seat Ibiza nové generace - první jízdní dojmy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Seat Ibiza nové generace - první jízdní dojmy

16.05.2008 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

O novém Seatu Ibiza jsme již psali a dnes se s vámi podělíme o první jízdní dojmy. Automobilka uspořádala novinářský test již čtvrté generace tohoto nesmírně populárního hatchbacku.

O novém Seatu Ibiza jsme již psali a dnes se s vámi podělíme o první jízdní dojmy. Automobilka uspořádala novinářský test již čtvrté generace tohoto nesmírně populárního hatchbacku. V této třídě automobilů je čím dál tím silnější konkurence a závisí tu hlavně na designu. A ten se opravdu povedl, vždyť o návrh vozu se postaral Luc Donckerwolke, který pracoval jako šéfdesignér u automobilky Lamborghini.

Seat Ibiza nové generace - první jízdní dojmy

Jedná se o první automobil z koncernu VW, který používá zcela novou podvozkovou platformu. Tato platforma bude použita i pro novou generaci VW Pola. Design automobilu se velmi povedl a přesně zapadá do směru značky. Vyniká hlavně velmi dynamická příď se zamračenými světlomety a velkým nasávacím otvorem. Zadní část už tak povedená není a trochu připomíná Alteu. Jak už bývá u nových modelů zvykem, i Ibiza je daleko větší než jeho předchůdce. Její rozměry jsou 4052/1693/1445mm a hmotnost činí 1025 kg. Díky použití nové podvozkové platformy je samozřejmě větší i rozvor náprav. K testu byl připraven pětidveřový model v bílé metalíze a s velmi pěknými koly. Třídveřová verze přijde zanedlouho a bude daleko dynamičtější. Velký skok vpřed se udál taky v interiéru. Materiály jsou nyní kvalitnější a zpracování daleko lepší. Interiér už není tak tmavý a je daleko příjemnější.

Seat Ibiza nové generace - první jízdní dojmy

Proti předchůdci se zvětšil taky zavazadlový prostor, na fiálových 292 litrů a pozice za volantem se snížila o 22mm. Sedadla mají dobré boční vedení a poskytnou tělu i v ostrých zatáčkách velmi dobou oporu. Moc se nám taky líbilo kompletní odhlučnění vozu, motor nejde slyšet skoro vůbec a aerodynamický svist zaznamenáte až ve vysokých ryhlostech. Když už jsme nakousli motor, testovaný vůz byl vybaven benzinovým čtyřválcem se zdvihovým objemem 1.4 litru a ventilovým rozvodem DOHC. Nejvyšší výkon pohonné jednotky je 84 koní při 5000ot/min a 131 Nm při 3800 ot/min. Automobil s tímto motorem zrychlí z 0-100 km/h za 12.2 s a nejvyšší rychlost je 176 km/h. Poháněné jsou samozřejmě přední kola, a to prostřednictvím 5ti stupňové manuální převodovky.

Seat Ibiza nové generace - první jízdní dojmy

Seat Ibiza nové generace - první jízdní dojmy

Motor není žádný závodník, ale díky nízké hmotnosti vozu není plynulá a svižná jízda žádný problém. Seat Ibiza se vždy vyznačoval také dobrými jízdními vlastnostmi, a nový model je na tom opravdu skvěle. V zatáčkách se vůz skoro vůbec nenaklání a velmi jistě se drží zvolené stopy. Na automobilu byly obuty 17 palcové lité kola s nízkoprofilovými pneumatiky, takže komfort jízdy tím značně utrpěl. Ideální budou pravděpodobně kola s velikostí 15 palců.

Seat Ibiza nové generace - první jízdní dojmy

Celkově je nový Seat Ibiza velmi kvalitní a povedené auto. Vyniká hlavně výrazným designem a jistými jízdními vlastnostmi. Interiér je příkladně kvalitní a útulný, takže největší vada předchůdce byla odstraněna a Ibiza se může klidně vydat do světa.

Seat Ibiza nové generace - první jízdní dojmy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 6

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Seat Ibiza nové generace - první jízdní dojmy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.