Přeposlat Ford Focus facelift

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Focus facelift

05.12.2007 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jeden z nejoblíbenějších hatchbacků na trhu se konečně dočkal faceliftu, který mu vyloženě sluší...

Faceliftovaný Ford Focus s dieselem..je s ním pořád zábava??

Vzhledem k tomu, že nastavení podvozku se moc nezměnilo, tak je. Tento automobil je bestseller hlavně v Anglii a teď je díky novému designu ještě přitažlivější. Hlavní změny se udály na přední straně automobilu. Přední světla se protáhly do stran, dostaly nový tvar a nový je taky přívod vzduchu k motoru. Dynamika vozu je stejná jako dřív, pár změn se dotklo také interiéru. Dostal trochu kvalitnější materiály a je lépe utlumen. Všechny modely jsou nyní vybaveny systémem ESP.

Ford Focus facelift

Řídí se líp než kdy předtím?

Ano i ne. Focus polyká množství kilometrů ještě s větším elánem, než tomu bylo doposud, ale k radosti zatáčení první generace mu stále ještě něco chybí. Focus tak trochu postrádá hmatatelnost svého předchůdce nebo ~1. To ale není kritika, v porovnání s ostatními auty v této třídě je na tom nový Focus velmi dobře. Vlastně patří na samou špičku jízdních vlastností, spolu s ~2 a ~3, se kterou sdílí podstatnou část podvozku. Ale není přehnaně tvrdý, naopak je i celkem pohodlný a hlavně velmi stabilní a klidný.

Ford Focus facelift

Takže je to pohodlný polykač kilometrů?

Přesně tak, dalo by se dodat zábavný polykač kilometrů. To je taky díky zaměrění Fordu na detaily. Focus nenabízí jenom přední a zadní sedadla. Kabina je tichá a precizně udělaná. Díky pohodlným sedadlům se ani po 1000 kilometrech na jeden zátah nebudete cítit rozlámaně. U vyšších verzí je součástí výbavy také tempomat. Sedadla mají taky dobré boční vedení, i když jsou trochu užší v oblasti ledvin. Jediné zastávky jsem dělal kvůli dotankování paliva, ne kvůli odpočinku. Focus se na dálnici cítí jako doma, ale na okresce je mu ještě líp.

Ford Focus facelift

A jak je na tom ten diesel?

Co se týče emisí, spotřeby nebo kultivovanosti, není sice nejlepší ve třídě, ale stále je to velmi dobrý motor. Má označení 2.0 TDCi, disponuje technologií common rail a dává výkon 134 koní a kroutící moment 320 Nm spolu s emisemi 148 g/km. Motor a převodovka pracují ve skvělé symbióze a na žádné rychlostní cestě nebudete muset podřazovat pod pátý převodový stupeň kvůli stoupání. Šestý stupeň je vyloženě ekonomický. Naše rychlá cesta napříč kontinety stála po ujetí 1000 kilometrů zhruba 5.4 l/100 km.

Ford Focus facelift

A co interiér?

Tady odvedl Ford opravdu dobrou práci a Golfu V generace určitě přibudou na čele nějaké ty vrásky. Ale i přes měkčené plasty je poznat, že Focus druhé generace je na trhu už nějaký ten pátek. Proti novému ~4 je interiér přece jenom víc stísněný a zastaralý. V oblasti kolen jsou nepříjemně tvrdé plasty a audiosystém Sony vypadá, jako by tam nepatřil a byl do interiéru nacpán násilím. Všechny ovládací prvky jsou ale na svém místě a dobře se ovládají.

Ford Focus facelift

Je kabina vážně tak špatná?

Nechtěli jsme říct, že je špatná, to ani náhodou. Určitě se ve své třídě řadí mezi nadstandart. Kvalitou určitě. Je na ní ale vidět stáří a nepůsobí moc moderně. Tento pocit trochu zlepšila tmavá kůže a stříbrné rámování budíků. Takže určitou eleganci nepostrádá. Interiér je určitě na úrovni Golfa, ale s tím rozdílem, že tady si můžete být jistí, že řídíte daleko lepší auto než je, až moc konzervativní, Golf. Součástí interiéru jsou taky sloty pro připojení iPodu a Mp3 přehrávače.

Ford Focus facelift

Verdikt

Už Focus první generace byl považován za etalon třídy a po příchodu druhé generace se nadvláda Fordu v oblasti naladění podvozku jenom potvrdila. Facelift trochu upravil ne moc hezkou přední část současného modelu a změny se dotkly taky interiéru. Celkově je Focus uživatelsky ještě příjemnější než tomu bylo dříve a do příchodu nové generace Golfu a Meganu je to pravděpodbně nejlepší hatchback na trhu.

Základní technické informace

Motor1997cc, 4-válec 16v, turbo diesel, 134 koní/4000rpm, 320 Nm/2000rpm
Převodovka6ti stupňová manuální, pohon předních kol
Výkony0-100 km/h: 9.3sec, max rychlost 204 km/h
Hmotnost1421kg
Rozměry4342/1840/1497 cm

Ford Focus facelift

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 41

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Focus facelift


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.